Pracovník recepcie virtuálneho sídla

Ako už bolo povedané, virtuálne sídlo umožňuje začínajúcej firme vytvoriť profesionálny dojem bez väčších nákladov. Pravdou však je, že nie je úplne jedno, aké virtuálne sídlo si firma prenajme. Jednou zo základných podmienok úspechu v takejto situácii je, aby virtuálne sídlo malo skutočného pracovníka recepcie, t.j. osobu, ktorá preberá odkazy, zaznamenáva telefonáty a poskytuje základné informácie o vašej firme - a to všetko by malo byť na profesionálnej úrovni. Práve táto osoba sa v najväčšej miere na vytváraní dôveryhodného obrazu.

Automatizovaná telefónna ústredňa (PBX systém) je veľkou výhodou, ale zákazníkom často krát nestačí, ak môžu komunikovať iba so strojovým systémom. Niekedy práve taká zdanlivo bezvýznamná vec ako je zdvihnutie telefónu živou osobu, môže mať vážne dopady na podnikateľskú činnosť. Tu je niekoľko dôvodov:

  1. Živý recepčný prevezme každé príchodzie volanie s vhodne pripraveným pozdravením. Tým sa vytvorí dobrý prvý dojem (v rámci možností telefonického kontaktu samozrejme).
  2. Recepčný okamžite môže poskytnúť jednoduché informácie o firme ako otváracie / prevádzkové hodiny, mená relevantných osôb a kontakty na nich, adresu webovej stránky a možnosti získania ďalších informácií.
  3. Zaznamenať kontaktné údaje volajúceho, aby sa mu zástupca firmy mohol ozvať naspäť.
  4. Ak je to potrebné a je taká služba predplatená, môže prepojiť hovor na mobilný telefón podnikateľa bez ohľadu na to, kde sa práve nachádza.
  5. Profesionálny recepčný pracovník môže ovládať na dobrej úrovni svetový jazyk (angličtinu alebo nemčinu minimálne,často krát aj niekoľko jazykov).

Možno čitateľ teraz namietne, že väčšinu z toho vie spraviť aj automatická telefónna ústredňa. To je síce pravda, ale zákazník predsa presne vie či hovorí so strojom alebo s živým človekom a jeho dojem z komunikácie je tým ovplyvnený. Navyše, stroj nie je schopný pružne reagovať na zákazníkovu situáciu a preto je oveľa pravdepodobnejšie, že zákazník bude výsledkom komunikácie sklamaný. Pri živej osobe sa táto nežiadúca pravdepodobnosť znižuje.

Podnikateľ by teda nemal ľutovať výdavky za takúto službu, pretože dojem firemnej profesionality mu môže priniesť oveľa viac peňazí ako vynaloží na tieto účely.

©2008 - 2013 ARGENIO s.r.o. webdizajn, webstránky, webové aplikácie.